Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

מי הוא ד"ר עוומר סעיד הפרמקולוג?

editorial board, 13/5/2010

د. عمر سعيد الصيدلي المختص في علم الطب العربي حسب ما يعرفه زميله وصديقه الكاتب والباحثد.ستيفان فولدر الكاتب والباحث

ד"ר עומר סעיד, חברי מזה שנים רבות, קולגה ועמית אקדמי, נעצר באשמת ריגול עבור החיזבאללה. העיתונות הדביקה לו שלל תוויות שקריות ומזיקות. ברצוני לתקן את הרושם הזה.

  1. ד"ר עומר סעיד הוא אינטלקטואל חשוב בעל שם עולמי, מדען, פרמקולוג, ואחד המומחים הגדולים בעולם לרפואה ערבית עתיקה, להיסטוריה של הרפואה, ולצמחי מרפא. הוא כתב מאמרים מדעיים רבים, וכמה מהם כתבנו יחד. ד"ר סעיד הוא חוקרו ומחברו של טקסט אקדמי שעתיד לראות אור ולהיות הטקסט החשוב והמהימן ביותר בעולם בתחום הרפואה הערבית. הוא מייסדו ומנהלו של הגן הבוטני הגדול ביותר לצמחי מרפא במזרח התיכון. נושא זה הוא משאת נפשו ועיקר עיסוקו בחיים.

  2. לאורך 15 השנים שבהן עבדתי לצידו, הן כקולגה והן כחבר קרוב, ד"ר סעיד מעולם לא ביטא שום שנאה או נטייה לקונפליקט. הוא פעיל לשלום שמייחל לדו-קיום בשלום. הוא פעל רבות להביא ריפוי לקהילתו וליחסים שבין יהודים וערבים. הוא עובד יום יום עם, ולצד יהודים וערבים גם יחד, הן בעבודתו והן באקדמיה. הפרויקטים שבהם הוא מעורב בתחום צמחי המרפא הם דוגמה לפרויקטים של שלום שבהם משתתפים יהודים וערבים יחדיו. למשל, הוא הזמין ולימד אלפי ילדים ערבים ויהודים בגן הבוטני שלו, אסף אותם יחד על מנת ללמוד משהו בעל ערך לכל קהילה באשר היא. כל אלה שעובדים איתו יום יום, ומכירים אותו, ובכלל זה הרבה מאוד קולגות של יהודים, יעידו עליו שהוא חבר, שותף אוהד, איש רודף שלום ואדם גדול בעל לב רחב. .

  3. ד"ר סעיד מרבה לנסוע ברחבי העולם, בעיקר לירדן, שם הוא קונה צמחים, עורך מחקרים, ופוגש מומחים. חבל שעובדה זו הפכה עילה לחשדות, שלדעתי לא יכול להיות להם כל שחר.

אני בטוח במאת האחוזים שטעות גדולה ואי צדק זועק נעשה לנגד עינינו!

ד"ר סטיבן פולדר, סופר וחוקר.