Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

נרגילה- שער לצריכת חומרים ממכרים

editorial board, 20/11/2014

נרגילה עלולה לשמש גם לצריכת סמים ואלכוהול. לדברי ד"ר חילו, בישיבת הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול בכנסת, קיימים דיווחים על מקרי מוות, ופסיכוזות הנגרמים לאחר שימוש בנרגילה ותוספים.

ד"ר וואליד חדד, מנחה במגזר הערבי, הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, אמר בישיבת הוועדה "אנחנו מסתכלים על הכלי לעישון נרגילה ככלי לעישון סמים לכל דבר ועניין. זה כמו הבאנג שאפשר להשתמש ולשים בו חומרים. [...] הם שמים שני דברים, האחד, בראש הנרגילה הם שמים את עלה הגראס ודברים אחרים או ששמים וודקה וערק כדי להתמסטל- כאן המנדט שלנו.

חשוב לנו שההורים יבינו, ההורים לא מבינים, הם יודעים שהבן עישן נרגילה אבל לא יודעים מה הוא שם. היו המון מקרים של השפעות קטלניות".

ד"ר אליאס חילו, רופא בביה"ח רמב"ם והטכניון, ציין כי קיימת תופעה של העשרת הנרגילה בחומרים פסיכו-אקטיביים- "אנחנו רואים לפעמים אנשים שמגיעים למיון, מרביתם ילדים, שמעשנים נרגילה באופן שהוא טיפה יותר מדי וגם במקומות סגורים שאינם מאווררים כמו שצריך, הם מגיעים למיון עם רמות קרבוסיה ההמוגלובין מאוד גבוהות. לפעמים הם מספרים שהם עישנו נרגילה ולפעמים לא. זה מקשה גם על האבחון וגם על הדיאגנוזה של המצב. כאשר אנחנו מוצאים את המקרה הזה לפעמים אנחנו צריכים לטפל בהם בתא לחץ או בחמצן בריכוז גבוה, כמו שצריך לתת לאנשים שצללו. חמור מזאת, אנחנו עדים לתופעה של העשרת הנרגילה בחומרים פסיכו-אקטיביים [...] חומרים שיכולים להיות מאלכוהול ועד כל הרמות הגבוהות ביותר, הם שמים את זה גם בקומה העליונה של הנרגילה וגם בקומה התחתונה של הנרגילה, דהיינו, גם בראש הנרגילה הם מעשירים את הטבק של הנרגילה בכל מיני חומרים שמוסיפים. הם מוסיפים גם במים. בנרגילה אפשר לשים הרבה מאוד חומרים שהאוורור של המים גורם לשאיפת החומרים הפסיכו-אקטיביים לתוך הגוף שעושים את העבודה. בספרות של השנים האחרונות יש הרבה דיווחים על מקרי מוות, עילפון, כאבים בחזה, פסיכוזות שנגרמים אחרי שימוש בנרגילה ובתוספים כאלה ואחרים".

האמת על הסמים

הפתרון הטוב ביותר לבעיות הסמים והאלכוהול הוא חינוך. הרבה ממה שילדים שומעים על סמים ברחובות למעשה מגיע אליהם מאלו אשר מוכרים אותם

עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" פועלת בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי "המוסד לעולם ללא סמים", ומשתמשת בתכנית "האמת על הסמים" אשר תורגמה ל- 17 שפות והופצה ל- 188 מדינות.

עם 25 שנות ניסיון במניעת שימוש בסמים, תכנית "האמת על הסמים" פונה לכל אחד, אם באופן אישי, או דרך תקשורת המונים. כיום, 1200 ארגונים ממשלות וסוכנויות לאכיפת החוק משתמשים בחומרים של "האמת על הסמים", ברחבי העולם.

מיזם "האמת על הסמים" הינו אחד המיזמים הלא ממשלתיים הגדולים ביותר בעולם להסברה על סמים. תחילתו באמצע שנות ה-80 , כאשר ארגון הסיינטולוגיה והחברים בו הקימו את התנועה הציבורית האירופאית "אמור לא לסמים, אמור כן לחיים", בהשראת מייסד הסיינטולוגיה ל.רון האברד אשר הכיר בבעיית הסמים כאחת הבעיות הבוערות ביותר בחברה של ימנו. לימים, הפעילות התרחבה, ובשנת 2006 הוקם "המוסד לעולם ללא סמים", ארגון חילוני ללא מטרות רווח. מטרת הארגון להפיץ חומרים חינוכיים למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בלבד, ולפתח חומרים חדשים, על מנת להתמודד עם האתגר של השינוי המתמיד במגמות השימוש בסמים.

קישורים וסימוכין:

"תופעת השימוש בנרגילות כשער לצריכת חומרים ממכרים - לציון יום הנוער והצעירים בכנסת"

פרוטוקול מס' 21, מישיבת הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, יום שלישי, י"ט בסיון התשע"ד (17 ביוני 2014), שעה 11:00


עמותה רשומה מס. 580546018

נשיאת העמותה: אילת מליס כהן, עזה 60 תל אביב 6818149 | טל. 054-4558123

E-mail: notodrugs.yestolife@gmail.com | Web: il.drugfreeworld.org

ליציאה רשום בבקשה יציאה בנושא. תודה