Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

הודעה לתקשורת אומרים לא לקנאביס

editorial board, 28/10/2014

אילת מליס כהן, יו"ר עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" ומתנדבי העמותה פועלים לחינוך למניעת שימוש בסמים ואלכוהול, וכחלק מכך הגיעו לכנסת כדי לדבר נגד אישורם של החוקים ללגליזציה של קנאביס, ובכוונתם להמשיך בפעילות זו עד שחוקים אלו יוסרו לגמרי משולחנה של הכנסת, גם במושב הכנסת המתחיל כעת. בישיבת הועדה למאבק בנגע הסמים, במושב הכנסת הקודם אמרה הגב. מליס כהן "קנאביס הוא סם מסוכן באופן חד משמעי, ואי לכך המדינה אינה יכולה להיות זאת שתתרום להתפשטותו. למדינה, למחוקק ולגופי האכיפה יש אחריות כלפי האזרח, לשמור על שלומו ובטחונו. סמים באופן כללי וקנאביס בפרט, יוצרים פגיעה באזרח, בגופו ובנפשו, כפי שמוכיחים מחקרים, ופוגע ביצרנות החברה. מסיבות אלה, חובה על המחוקק לעצור את תופעת השימוש בסמים ולא לאפשר התרחבותה."

הגב. מליס כהן אף התייחסה בדבריה בכנסת לטענות כי לגליזציה של קנאביס תהווה מקור הכנסה נוסף למדינה- "לטיעוני הכספים: מדינה היא לא עסק שמטרתו רווחים, היא אמורה להשקיע משאבים כדי להשיג רווחה ולא להפחית במשאבים כדי להפיק רווח. לדוגמא, הצבא העצום של מדינת ישראל הוא לא עסק רווחי במיוחד וגם מערכת החינוך, שנציגה יושבים פה ועושים את מלאכתם, אינה מערכת נושאת רווח, וכך הלאה. עצם הצורך באכיפה משמעו כי לא הצלחנו למנוע זאת באמצעות חינוך, זה נכון. ולכן אני לפחות עושה את המאמצים, עם כל הגוף שעומד מאחורי ויש פה גופים נוספים שעושים מאמצים רבים". בסיום דבריה פנתה לח"כ מוחמד ברכה, יושב ראש הוועדה למאבק בנגע הסמים בבקשה- "מכיוון שזו הוועדה למאבק בנגע הסמים, גם אם בדיון עצמו מתאפשרת הצגת עמדות שונות, אני מבקשת שהמסר בסוף הדיון לא יהיה מסר מעורפל." על כך ענה ח"כ מוחמד ברכה "אין הכרה סביב השולחן הזה במושג סמים קלים"

האמת על הסמים הפתרון הטוב ביותר לבעיות הסמים והאלכוהול הוא חינוך. הרבה ממה שילדים שומעים על סמים ברחובות למעשה מגיע אליהם מאלו אשר מוכרים אותם. 'המוסד לעולם ללא סמים' מספק כלים מעשיים על מנת שניתן יהיה לתת לצעירים עובדות מוצקות המאפשרות להם לבחור לגמרי בעצמם בחיים ללא סמים. אנשי חינוך ומתנדבים של 'המוסד לעולם ללא סמים' עזרו לחלק יותר מ-55 מיליון חומרים על לימוד בנושא סמים, בכל העולם. עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" פועלת בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי 'המוסד לעולם ללא סמים', אשר הוקם על ידי סיינטולוגים בשנות ה-80 בלוס אנג'לס ופועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות. צוות העמותה מכשיר את בני הנוער עצמם, כך שיוכלו להיות מרצים המביאים את הנתונים האמיתיים לחבריהם, בכל מסגרת חברתית.

קישורים וסימוכין: פרוטוקול מס' 17, מישיבת הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול יום שלישי, כ"ה באדר א התשע"ד (25 בפברואר 2014), שעה 11:00


עמותה רשומה מס. 580546018 נשיאת העמותה: אילת מליס כהן, עזה 60 תל אביב 6818149 | טל. 054-4558123 E-mail: notodrugs.yestolife@gmail.com | Web: il.drugfreeworld.org