Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

דחיית ביטול חוק חבישת קסדה לרוכבי אופניים מסכן את ה"ווליב" התל אביבי – פרויקט הש

editorial board, 3/6/2009

מרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס ישראל

חולדאי, מגיב להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה אשר דחתה את הצעת החוק בדבר ביטול חובת חבישת קסדה לרוכבים על אופניים: פרויקט השכרת האופניים בתל אביב יפו בסכנה

זוגות אופניים בנקודת הוול-ליב הפריזאי ממתינים להשכרה – צילום: Clemence Billen AFP ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הביע צער על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה אשר דחתה את הצעת החוק של ח"כ שלי יחימוביץ' בדבר ביטול חובת חבישת קסדה לבגירים הרוכבים על אופניים בדרך עירונית.

חולדאי הגיב: "אי תמיכתם של השרים בהצעת החוק עלולה להוריד לטמיון את הפרויקט להקמת מערך של השכרת אופניים , בדומה לערים אחרות בעולם כגון: פריז וברצלונה וזאת בשל חוסר היכולת לספק לכל שוכר אופניים, קסדה, שאותה הוא חייב לחבוש על פי החוק".

החוק על חובת חבישת קסדה התקבל ביולי 2007 בעקבות הצעת חוק פרטית של גלעד ארדן, אז חבר כנסת בלובי הירוק וכיום השר להגנת הסביבה. ההצעה לתיקון החוק של ח"כ שלי חיימוביץ נגעה לרכיבה על אופניים הבגירים בתחומי הערים בלבד. גם אילו היה מתקבל התיקון, חובת החבישה הייתה ממשיכה לחול על רוכבי האופניים מחוץ לעיר ועל הילדים גם בתחומי הערים.

המצאה צרפתית של עיר האורות הירוקה

הצרפתים אוהבים קיצורים ואף אחד לא יבין אתכם בעיר האורות הגדולה אם תשאלו היכן ניתן למצוא מסעדת מק-דונלד אותו הם מכנים פשוט "מק-דו". "ווליב", פרויקט השכרת אופניים בפריז הוא צירוף שתי מילים אחרי שקוצרו "וולו" שפירושו העממי אופנים ו"ליבר סרביס" שפירושו שירות עצמי. פריז הייתה העיר הראשונה להפעיל מערך גאוני שהצליח מעל למשוער. ראש העיר הפריזאי ברטרנד דלנואי וצוותו מתכוונים להקים מערך דומה, הפעם השכרת מכוניות חשמליות ולכסות גם את תחומי פרווריה של העיר.

אז באמצעים אלקטרונים לחלוטין, אתה לוקח אופניים בקצה אחד של פריז ומחזיר אותן היכן שבא לך. כל מה שצריך הוא להירשם חד פעמית ולתכנן את תחנות החניה בהם אתה מתכוון לקחת ולהחזיר את האופניים, ומספרם בפריז הולך וגדל.

ווליב בעיר האורות הישראלית – ללא הפסקה

המגמות הירוקות של העיר תל אביב והרצון להרחיק את המכוניות המזהמות ממרכזה הביאו את פרנסי תל אביב לאמץ את הרעיון הצרפתי ולתכנן "ווליב" תל אביבי. הכוונה לפזר 1,500 אופניים עם אפשרות הגדלה ל-3,000, בכ-150 תחנות בעיר. הרעיון שונה מעט מאשר בפריז שם חייב להיות רישום ראשוני בכל מקרה גם לתיירים. בתל אביב האופניים יושכרו באמצעות כרטיסי אשראי למנויים או ללקוחות מזדמנים.

לצורך הנעת הפרויקט פורסם מכרז בינלאומי להקמת מערך השכרת האופניים. למכרז לא הייתה הצלחה מרובה, קבוצה אחת בלבד נגשה - 'דויטשה-באהן' שהצעתה הכספית הייתה גבוהה למדי ובכירים בעירייה הגדירו אותה כלא כדאית. בעקבות זאת המכרז הוקפא ושוקלים בעיריית תל אביב על שינוי התנאים שלו כדי להוזיל את ההצעה שהוגשה.

במאמציה להוזיל את הפרויקט פנתה העיר תל אביב גם לערים השכנות כמו פתח תקוה ורמת גן, בהצעה לשיתוף פעולה "מטרופוליני", אך בינתיים לא היו סיכומים בין הערים בנושא.