Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

2.5 מליון אנשים מתים מדי שנה בשל צריכת אלכוהול

editorial board, 6/3/2011

ארגון הבריאות העולמי: "יש לנקוט בפעולה על מנת להפחית את הפגיעה בבריאות הציבור בשל צריכת אלכוהול מזיקה"

ארגון הבריאות העולמי פרסם לאחרונה ניתוח של המצב הגלובלי בדוח "אלכוהול ובריאות- דו"ח על המצב העולמי". הדו"ח מספק נתונים ומנתח ראיות על צריכת אלכוהול בלמעלה ממאה מדינות. כמו כן הדוח מנתח את ההשלכות של צריכת האלכוהול והתערבות באמצעות מדיניות ברמה העולמית, האזורית והארצית.

11 בפברואר, ג'נבה- נדרש יישום רחב יותר של המדיניות על מנת להציל חיים ולצמצם את ההשפעה על הבריאות כתוצאה משתיית אלכוהול מזיקה- כך על פי הדו"ח האחרון של ארגון הבריאות העולמי. השימוש המזיק באלכוהול גורם למותם של 2.5 מליון אנשים מדי שנה, הוא גורם למחלות ופציעות והשפעתו המזיקה הולכת וגדלה על הדור הצעיר ועל צורכי האלכוהול במדינות המתפתחות.

"מדינות רבות אשר הכירו בבעית הבריאות החמורה הנגרמת כתוצאה משימוש מזיק באלכוהול נקטו בצעדים על מנת למנוע את הנטל הבריאותי והחברתי, ולטפל באלו הזקוקים לטיפול.אך ברור שנדרש לעשות הרבה יותר על מנת להפחית את אובדן החיים והסבל הקשורים לשימוש לרעה באלכוהול."- אומר ד"ר עלא אלוואן, עוזר המנכ"ל של ארגון הבריאות העולמי.

שימוש מזיק באלכוהול משפיע לרעה על בריאות הציבור

כמעט 4% ממקרי המוות קשורים לאלכוהול. רוב מקרי המוות הקשורים לאלכוהול נגרמים כתוצאה מפציעות, סרטן, מחלות לב וכלי דם ושחמת הכבד. גברים מתים משימוש באלכוהול פי 6 מנשים, 6.2% מכל מקרי המוות בעולם של גברים קשורים לאלכוהול לעומת 1.1% מקרי מוות של נשים. ברוסיה ובמדינות השכנות, כל מקרה מוות חמישי של גברים הינו כתוצאה מהשלכות השימוש באלכוהול. 320 אלף צעירים, בגילאי 15 עד 29 מכל העולם, מתים מדי שנה כתוצאה מגורמים הקשורים לשתיית אלכוהול, כשהם מהווים 9% מכל מקרי המוות בקבוצת גיל זו. מעט מדי מדינות מיישמות מדיניות אפקטיבית על מנת למנוע מוות, מחלות ופציעות כתוצאה משימוש באלכוהול. משנת 1999 כאשר ארגון הבריאות העולמי החל לדווח לראשונה על מדיניות האלכוהול, לפחות 34 מדינות אימצו מדיניות רשמית כלשהי על מנת להפחית את התוצאות המזיקות של שימוש באלכוהול. כמות המגבלות אשר הוטלו על שיווק אלכוהול ועל שתיה של נהגים אמנם גדלה, אך עדיין לא נראות מגמות ברורות של שיפור. במדינות רבות יש מדיניות חלשה ותוכניות מניעה חלשות.

צריכת אלכוהול קיימת בכל העולם וכך גם ההשלכות והבעיות. נטל המחלות ומקרי המוות הינו משמעותי ברוב המדינות. צריכת אלכוהול הינה הגורם השלישי בגודלו למחלות ונכות. במדינות בעלות הכנסה בינונית (מונח של הבנק העולמי. במדינות בעלות הכנסה בינונית כלולות מדינות כמו ברזיל, מקסיקו, לבנון וירדן) אלכוהול מהווה את הסיכון הגבוה ביותר למחלות ונכות. אלכוהול הוא הגורם הסיבתי ל-60 סוגים של מחלות ופציעות והוא אחד הרכיבים הסיבתיים בעוד 200 מחלות. כמעט 4% מכלל מקרי המוות בעולם מיוחסים לאלכוהול - יותר מאשר מוות מאיידס, אלימות או שחפת. אלכוהול גם קשור לבעיות חברתיות קשות כולל אלימות, הזנחת ילדים, התעללות בילדים והעדרות ממקום העבודה.

ארגון הבריאות העולמי מדגיש את חשיבות העבודה של הממשלות במניעת שימוש באלכוהול. במקביל לעבודת המגזר הממשלתי קיים גם המגזר השלישי הפועל למניעת שימוש בסמים ואלכוהול. (את הארגונים במדינה מודרנית נוהגים לחלק לשלושה מגזרים: המגזר הממשלתי, המגזר העסקי והמגזר השלישי הכולל ארגונים פרטיים הפועלים ללא כוונת רווח, שיש בהם רכיב של התנדבות ותרומה לקהילה והם אינם נשלטים בידי גורם חיצוני כלשהו)

ארגון "עולם ללא סמים" הינו ארגון לא ממשלתי - NGO- Non governmental organization - הפועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסנטולוגיה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.מתנדבי הארגון פועלים כיום בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. הפעילות מתמקדת במתן הרצאות, חלוקת חוברות והקרנת סרטים אשר הופקו במיוחד על ידי הארגון העולמי לצורך כך.

נערה בת 14 ששמעה את ההרצאות כתבה- "למדתי שסמים מזיקים לבריאות...שהם ניתקעים בשומנים ואם לוקחים רק פעם אחת סוג של סם אתה פשוט גמור ! אני הבנתי אחת ולתמיד שסמים זה רעל וזה מסכן אותך לגמרי". נער בן 14 כתב- "אני יודע שמי שיציע לי סמים אני אספר לו את כל מה שלמדתי כאן ואז אלך כי הסמים ישפיעו עליי כשאהיה מבוגר ."

קישורים וסימוכין

דוח ארגון הבריאות העולמי http://www.who.int/substance_abuse/publications/global_alcohol_report/en/index.html

צילום אילוסטרציה תודות ל mike oliver מאתר פליקר. ניתן לשימוש חוזר תוך מתן קרדיט ליוצר.

http://www.flickr.com/photos/32278247@N00/2206709864/


http://il.drugfreeworld.org http://www.drugfreeisrael.org/

notodrugs.yestolife@gmail.com ישראל

www.drugfreeworld.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

© כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- Foundation for a Drug-Free World