Translation

Exchange Rates

June 14, 2022


American Dollar 3.446 0.17%
Euro 3.594 -0.13%
Jordanian Dinar 4.860 0.17%
British Pound 4.172 -0.51%
Swiss Franc 3.466 0.12%
100 Japanese Yen 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

מחקר חדש: סכנה- חברים שותים אלכוהול ומשתפים את ילדך בפייסבוק

editorial board, 25/9/2013

Science Daily- בני נוער הרואים את חבריהם שותים אלכוהול ומעשנים, בתמונות שפורסמו בפייסבוק או ב- MySpace נוטים יותר לעשן ולשתות בעצמם, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC).

"המחקר שלנו מראה שמתבגרים עלולים להיות מושפעים מהתמונות שמועלות לאינטרנט על ידי חבריהם ובעקבות כך לעשן ולשתות אלכוהול" אומר ד"ר תומס ו. ולנטה, פרופסור לרפואה מונעת בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) והחוקר הראשי של מחקר זה. "למיטב ידיעתנו, זהו המחקר הראשון שמיישם שיטות לניתוח רשתות חברתיות על מנת לבחון כיצד הפעילות של בני נוער באתרי רשתות חברתיים באינטרנט משפיעה על העישון והשימוש שלהם באלכוהול".

ד"ר ונטה וצוותו סקרו 1,563 תלמידים. הם בדקו את הרשת החברתית שלהם באינטרנט ומחוץ לאינטרנט, ואת תדירות השימוש במדיה החברתית, העישון וצריכת האלכוהול.

החוקרים מצאו כי כמות החברים ברשת החברתית אינה קשורה להתנהגות מסוכנת אך לעומת זאת חשיפה לתמונות ברשת של חברים אשר חוגגים או שותים, הייתה קשורה באופן משמעותי גם לעישון וגם לשתיית אלכוהול. נמצא כי בני נוער שהחברים הקרובים שלהם אינם שותים אלכוהול נמצאים בסכנה גבוהה יותר, והם מושפעים לרעה מהעלייה בחשיפה לתמונות של התנהגות מסוכנת ברשת.

"הראיות מצביעות על כך שההתנהגות של החברים באינטרנט היא מקור להשפעה חברתית" לדברי ד"ר גרייס הואנג, מצוות המחקר, "זהו נתון שחשוב לדעת אותו, בהתחשב בכך שתשעים וחמישה אחוז מבני הנוער בגילאי שתים עשרה עד שבע עשרה, בארה"ב גולשים באינטרנט כל יום ושמונים אחוז מבני נוער אלו משתמשים ברשתות החברתיות על מנת לתקשר.

ישראל- שימוש ילדים ברשתות חברתיות

במחקרים שנערכו בארה"ב ובאירופה נמצא כי 60% עד 75% מן הילדים בני ה 9- או יותר משתמשים ברשתות חברתיות, ושיעורם מגיע ליותר מ 80%- בגיל ההתבגרות המאוחר. בישראל טרם נערך מחקר אקדמי מקיף על השימוש של ילדים ברשתות חברתיות. לפי סקרים, 91% מבני הנוער הגולשים באינטרנט בקרב האוכלוסייה היהודית חברים ברשת חברתית, ובני הנוער ייחדו 3.8 שעות ביום בממוצע לגלישה ברשת חברתית. השימוש ברשתות החברתיות הוא הפעילות העיקרית של רבע מבני ה- 7 עד 9 ומחצית מבני ה- 10 עד 12, שני-שלישים מבני ה- 13 עד 15 ושלושה-רבעים מבני ה – 16 עד 18, כך על פי מסמך "ילדים ברשתות חברתיות באינטרנט" של הכנסת-מרכז המחקר והמידע.

אלכוהול- אנשים צעירים לעומת מבוגרים, מה ההבדל?

גוף של אדם צעיר אינו יכול להתמודד עם אלכוהול באותו אופן שגוף של מבוגר יכול.

שתייה עושה יותר נזק לבני העשרה מאשר למבוגרים מכיון שהמוח שלהם עדיין מתפתח במהלך גיל ההתבגרות ולאחר מכן. שתייה במהלך שלב הגדילה הקריטי הזה עלולה לגרום לנזק בתפקוד המוחי לאורך כל החיים בייחוד בתפקודי הזיכרון, התפקוד המוטורי ובקואורדינציה. (מתוך "האמת על אלכוהול"). על פי מחקר, צעירים המתחילים לשתות לפני גיל 15 חשופים פי ארבע לפיתוח תלות באלכוהול מאלו המתחילים לשתות בגיל 21. מה שבני נוער ומבוגרים לא יודעים אודות סמים ואלכוהול עלול להרוג אותם. הנוער בימינו חשוף לסמים ואלכוהול מוקדם מאי פעם.

עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" פועלת בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי "עולם ללא סמים", אשר הוקם על ידי סיינטולוגים בשנות ה-80 בלוס אנג'לס ופועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות. צוות העמותה מכשיר את בני הנוער עצמם, כך שיוכלו להיות מרצים המביאים את הנתונים האמיתיים לחבריהם, בכל מסגרת חברתית.

קישורים וסימוכין:

The study appears in the Sept. 3, 2013, online edition of the Journal of Adolescent Health.

http://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130903091440.htm

http://il.drugfreeworld.org