Translation

Exchange Rates

يونيو 14, 2022


דולר ארה"ב 3.446 0.17%
אירו 3.594 -0.13%
דינר ירדני 4.860 0.17%
ליש"ט 4.172 -0.51%
פרנק שוויצרי 3.466 0.12%
100 ין יפני 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

ספר חדש: "חיפה- בין מציאות לחזון של עיר משותפת"-

هيئة التحرير, 4/9/2012

ספר חדש: "חיפה- בין מציאות לחזון של עיר משותפת"- יושק במוזיאון חיפה לאמנות, במסגרת אירועי פסטיבל הסיפור החיפאי

יום חמישי, 13.9.12 , בין השעות 15.30-20.30

ספר חדש ומרתק בשם: חיפה- בין מציאות לחזון של עיר משותפת. יושק לראשונה ביום חמישי הבא, ה- 13.9.12, בכנס של תכנית "חיפה עיר משותפת" שייערך במוזיאון חיפה לאמנויות, רחוב שבתאי לוי 26, בין השעות 15.30-20.30. (הזמנה לכנס וכריכת הספר מצורפים למייל זה).

הספר (512 עמודים) שנערך על-ידי רולי רוזן, נכתב בידי חברי ועדת ההיגוי של תכנית חיפה עיר משותפת של ארגון שתי"ל, ביניהם אקדמאים מן הטכניון והאוניברסיטה, מנהלי ארגונים, פעילים חברתיים ומומחים בתחומים שונים מהארץ ומחו"ל. הוא מביא את ממצאיו של מחקר מקיף העוסק ביחסים הבין-קהילתיים בחיפה ובדרכים להופכה לעיר משותפת לתושביה הרבים. בין ההמלצות אותם מביאים כותבי הספר: הקמת מרכז לניהול בונה של קונפליקטים בין-קהילתיים ברמה העירונית, הקמת בית-ספר דו-לשוני ורב-תרבותי, תכנון מרחבים ציבוריים שיאפשרו מפגשים בין חברי קבוצות שונות החיות בעיר וייזום אירועי תרבות שיעמיקו את ההיכרות בין הקהילות השונות. בנוסף, מספק הספר המלצות ליישום בתחום התכנון העירוני, החינוכי, התרבותי, הכלכלי והתעסוקתי.

בין הכותבים בספר ניתן למצוא את פרופסור ארזה צ'רצ'מן ופרופסור רחל קלוש מן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, ד"ר אורה מור, מומחית לחינוך דו-לשוני מאוניברסיטת חיפה, הסופר סלמאן נאטור, ואוצרת מוזיאון חיפה לאמנות, רותי דירקטור. בנוסף למאמרים משולבים בו ראיונות עם תושבים חיפאיים, וכן צילומים של סטודנטים חיפאיים לצילום אותם אצרה אורנה בן-שטרית – רז.

לרגל הכנס יגיע לארץ רובן קמפוס, מנהל פרויקט החברות המשותפות של מועדון מדריד בו חברים למעלה משמונים ראשי מדינות לשעבר, ביניהם ביל קלינטון, נלסון מנדלה ואחרים. מר קמפוס ידבר על העקרונות של התנהלות חברות משותפות בכל העולם ויציג את מסקנותיו מניסיונו הבינלאומי בתחום. רולי רוזן, עורכת הספר מטעם ארגון שתיל, תציג ממצאים מתוך מחקר מקיף העוסק ביחסים הבין-קהילתיים בחיפה. פאנל הסיום יעסוק בשאלה: מה נפרד ומה משותף בין הקהילות בחיפה, מה צריך להשתנות בעיר כדי לקדמה כעיר משותפת. בפאנל ישתתפו אלי פריינד, מנהל רשת החינוך למצוינות- ביחד המשלבת ילדים דתיים וחילוניים במסגרות חינוכיות, נורית בהיר, משוררת הפעילה במרכז מגן המקדם את התרבות הרוסית בעיר, הפעיל החברתי שאהין נאסר, פעיל החינוך ליוצאי אתיופיה רחמים מלקו, ואדריכלית הנוף זיוה קולודני, המתמחה בהיסטוריה האדריכלית של העיר.

תכנית חיפה עיר משותפת הוקמה על-ידי ארגון שתי"ל בחיפה בשנת 2008, במטרה לחקור לעומק את משמעות היותה של חיפה עיר הטרוגנית ומרובת תרבויות וללמוד כיצד עובדה זו משפיעה על מרקם החיים בעיר.

ניתן לראיין את: רולי רוזן, רכזת תכנית חיפה עיר משותפת בארגון שתי"ל ועורכת הספר. טל: 054-3392436 שהירה שלבי, מנהלת אשכול חברה משותפת, שתי"ל רותי דירקטור, אוצרת ראשית, מוזיאון חיפה לאמנות, על אירועי תרבות כמרחב למפגש בין-קהילתי אסף רון, מנהל בית-הגפן, שותף להקמת מרכז לניהול בונה של קונפליקטים בין-קהילתיים בעיר