Translation

Exchange Rates

يونيو 14, 2022


דולר ארה"ב 3.446 0.17%
אירו 3.594 -0.13%
דינר ירדני 4.860 0.17%
ליש"ט 4.172 -0.51%
פרנק שוויצרי 3.466 0.12%
100 ין יפני 2.567 0.40%

Data courtesy of Bank of Israes

معرض كلينتاك 2008-- هل من جديد منذ ؟

هيئة التحرير, 3/6/2009

תערוכת קלינטק 2008
27/05/2008 מרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס ישראל

מאות מחברות הקלינטק בישראל יחשפו לראשונה את פיתוחיהם הטכנולוגיים בתערוכה והן מצהירות: "אנחנו יכולות לחסוך למשק בישראל למעלה ממיליארד וחצי שקלים בשנה"

אנרגית שמש בדרום - צילום: יח"צ לקראת תערוכת קלינטק שתערך ב-3-4 ליוני באווניו במתחם האייר פורט סיטי, חברות הקלינטק בישראל יוצאות בקריאה "אנחנו יכולות לחסוך למשק בישראל למעלה ממיליארד וחצי שקלים בשנה , אם מדינת ישראל תחליט להשקיע בטכנולוגיות הנקיות שאנו מציעות".החברות מקוות לגייס משקיעים מהארץ ומהעולם על מנת לעזור להלחם בצמצום הנזק שאנו גורמים לכדור הארץ, למים ולאטמוספירה .

טכנולוגית המים הטובה בעולם

ישראל שנחשבת מובילה עולמית בתחום טכנולוגיית המים כבר משנות ה- 50 עם פרויקט המוביל הארצי (מהכנרת עד הנגב), שמשרת את ישראל עד היום, לצד הצלחת מתקן התפלה באשקלון, מתקן השפד"ן, מחזור מי שפכים ועוד...

אך לא רק בתחום טכנולוגית המים יש לישראל הצלחות אלא גם בתחום יצירת החשמל, אנרגיה חלופית, אנרגיה סולרית, מחזור צמיגים, טיהור נהרות ואגמים והפיכתם למי שתייה.

מאות חברות סטארט אפ , חממות טכנולוגיות ויזמים, שפיתחו טכנולוגיות נקיות המתבססות על השמש, רוח , הקטנת בצריכת החשמל, טכנולוגיות להתפלות מים, ייפגשו לראשונה, ביומיים של תערוכה בינלאומית, עם חברות וקרנות הון סיכון מהארץ ומהעולם, שגייסו מאות מיליוני דולרים על מנת להשקיע בחברות קלינטק בישראל. הנהלת התערוכה צופה שיסגרו עסקאות בשווי של למעלה מ- 10 מיליון ₪ בתערוכה עצמה.

כמה דוגמאות שיוצגו בתערוכה

עוסקים במלאכת התפלת המים וחוסכים 250,000 ₪

מפעלי תעשייה העוסקים בהקמת מתקני התפלה והמשתמשים בטכנולוגיה ייחודית של י.ח.פלסט חוסכים בזכות השימוש בטכנולוגיה מינימום 250,000 ₪ בשנה. שיטת הריתוך הייחודית של י.ח.פלסט חוסכת למזמין כ- 250 יחידות של מסעפים קונבנציונאליים ומעברי קוטר בסכום מינימאלי של 250,000 ₪ . גודל החיסכון נתון לשינוי ותלוי באופן ישיר עם גודל המתקן.

מחזור פסולת אורגנית לאנרגיה

מטפלים בגזי הפליטה ופסולת אורגנית והופכים אותם לאנרגיה נקייה וכך חוסכים למפעל בין 5-10 מליון ₪ בשנה .

אחת הטכנולוגיות של חברת "אקוטופ" מאפשרת למוסדות ולמפעלי תעשייה להשתמש בדלק הזמין הזול ביותר ולהפוך את הגז הנפלט עקב שריפתו, הנחשב מזהם, לאוויר נקי. כלומר, הטכנולוגיה מטפלת בגזי הפליטה והופכת אותם ללא מזהמים.

החסכון תלוי במספר גורמים. אם אותו מפעל תעשייתי נהג להשתמש בדלק יקר הרי שהוא עשוי לחסוך עד 50 אחוז מהעלויות. "אקוטופ" יאפשרו לו להשתמש בדלק זול יותר שלא יהיו לו תוצאות זיהומיות. מפעל שהשתמש עד כה בדלק זול, יוכל לרכוש דלק זול אף יותר ולחסוך בין 10-50 אחוז מהעלויות שנהג להוציא. כלומר, הכול פונקציה של סוג הדלק בו נהגו להשתמש.

טכנולוגיה נוספת של "אקוטופ" – ניצול פסולת אורגנית והפיכתה לאנרגיה נקייה.

פינוי פסולת ממפעל עולה מיליוני שקלים. בחברת "אקוטופ" לוקחים את הפסולת האורגנית והופכים אותה לאנרגיה נקייה. החיסכון נע בין 5-100 מיליון ₪ בשנה.

מחזור צמיגים

פתרון ירוק לבעיית מחזור הצמיגים בישראל שיחסוך למדינה 5 מליון דולר כל חודש מטרת העל של "קורל גרופ" היא לפתור בעיה רצינית בישראל .

היום המדינה מחייבת את החברות היצרניות והיבואניות לפתור את בעיית הצמיגים באחסון נאות. בעוד כשנתיים מהיום המדינה תחייב כל עסק למחזר צמיגים באיזשהו אופן. במדינת ישראל מצטברים כל חודש כ 5,000 טון של צמיגים.

הפתרון של "קורל גרופ" – במקום למחזר בכסף, "קורל גרופ" לוקחת אליה את הצמיגים ובאמצעות הטכנולוגיה שלה היא ממחזרת את הצמיגים והופכת אותם לחומרי גלם שמשרתים את השוק הישראלי. לדוגמת: דלקים, פחם, ברזל, גז ועוד, ללא פלית גזי חממה לאטמוספירה.

מעבר לזאת "קורל גרופ" מוכנה להיות זו שתאסוף את כלל הצמיגים הזרוקים במזבלות ברחבי הארץ. החיסכון 5 מילון דולר בחודש!!

מערכות סולריות לייצור חשמל - אינטרדן וגוסולר

מתקינים בבית יחידת ייצור חשמל נקי – החזר השקעה מובטח תוך 8 שנים.

בשנה הקרובה חברת אינטרדן תתקין בישראל מאות מערכות סולאריות אשר יזינו את רשת החשמל באנרגיה נקייה. כל מערכת צפויה לחסוך פליטות מזהמות בהיקף של: פחמן דו חמצני – 123 טון, תחמוצות גופרית 435 ק"ג ותחמוצות חנקן 360 ק"ג.

הטכנולוגיה המיושמת ע"י אינטרדן קרויה תהליך פוטו-וולטאי בו מומרת האנרגיה הסולארית לחשמל במצב המוצק ) . (solid stateצרכי אחזקה הם זניחים.

המערכות נהנות מעידוד ממשלתי אשר משפר למתקיני המערכות את הכדאיות הכלכלית. בתנאים חדשים אלה מוחזרת ההשקעה במערכת סולרית תוך 8 שנים, שהם כ-12 אחוז תשואה שנתית.

אינטרדן התקינה לאחרונה את שתי המערכות הסולאריות הגדולות ביותר שהותקנו עד כה בארץ.

מערכת KW10, בחצבה - בחווה החקלאית ומערכת שנייה שהותקנה הנה מערכת KW12, בזיכרון יעקב. במתקנים הותקנה מערכת הצגת נתוני תפוקה באינטרנט.

חברת Go Solar שמה לה כמטרה להילחם בזיהום הסביבה באמצעות הרחבת השימוש באנרגיה

סולארית. ההשקעה לאנשים פרטיים עומדת על 80,000 ₪ . את ההשקעה נעריך שמחזירים תוך שבע שנים, אז גם כאן מתחילים להרוויח מיד עם מכירת חשמל לחברת החשמל בסכום של פי 4 מהמחיר שקונים ממנה.

טיהור אגמים ונחלים

השקעה בטכנולוגיית טיהור אגמים ונחלים כדוגמת הירקון והקישון תחסוך למדינת ישראל מיליארדי שקלים בעקבות הפיכתם לאטרקציות תיירותיות .

חברת 'קלירנס' ביוטכנולוגיה הישראלית, מציגה פריצת דרך בטיהור אגמים ונחלים מזוהמים כדוגמת הירקון והקישון. החברה הנה שלוחה של חברה אוסטרלית המתמחה בפיתוח פתרונות בקטרייליים.

'קלירנס' ביוטכנולוגיה הנה הזכיינית הבלעדית של חברת BiOWiSH Technologies האוסטרלית ומנוהלת ע"י חגי אנסון ודותן עוזי.

'קלירנס' החלה ביישום מוצריה במגוון מקומות בארץ הכוללים טיפול בפסולת משקית לייצור קומפוסט, תחליף לחומרים אנטיביוטיים וכימיים בתעשיית גידול הדגים וטיפול בזיהום מזוט בתעשייה. מוצרים אלו נטולי כימיקלים, בעלי חומרים משמרים והם על טהרת הפעולה הבקטריאלית/ אנזימטית. הם מפרקים פסולת המכילה רעלים, שומנים ופרוטאינים, פחמימות ותאית. בנוסף פעילות המוצר מובילה להורדת ריכוז מתכות מסוכנות כדוגמת הכספית וחומרים מסוכנים כגון DDT .מדובר בפעילות כפולה (גזית ומצעית) הפועלת תוך מספר דקות.